נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

חוזה קניית בית

חוזה ראשית

רכישת בית הוא נושא רציני אשר מחייב חתימה על חוזה על מנת לקבוע הסכמות משותפות בנוגע למכירה ורכישת בית, כך שיגנו על שני הצדדים. המאמר יעסוק בכל הקשור לחוזה קניית בית.

 

חוזה משפטי לעומת הסכם כלכלי

בעת רכישת בית או מכירתו פונים לעורך דין מקצועי על מנת לערוך חוזה, המהווה את כל הקשור בצדדים הטכניים של המכירה והרכישה של הבית. כאשר מדובר על המחיר, התשלומים, מועד מסירת הבית והריהוט הנשאר בו, לא חותמים על חוזה לפני שמגיעים להסכמות. אין גם לחתום על זיכרון דברים כיוון שגם הוא סוג של הסכם המחייב על פי חוק. המוכר והקונה צריכים להגיע להסכמות ולפנות לשמאי מקצועי על מנת להעריך את שווי הבית ובכך לקבוע את מחירו. לעומת זאת, בעת רכישת בית מקבלן ההסכמות משפטיות והתנאים בחוזה כוללים מראש היבטים כלכליים.

 

הסכמה על תכולת הבית

במקרים רבים כאשר רוכשים נכס מיד שנייה מקבלים אותו מאובזר, מה שיכול להעלות את ערכו. ישנן דירות בהן המוכרים ישאירו מקרר, מזגנים, סלון וכד'. גם שיפוץ דירה יעלה את הערך שלה בעת מכירתה. לפיכך, חשוב לפרט בהסכם הרכישה מה יישאר בדירה ומה לא. על פי החוק כל מה שמחובר לנכס נחשב לחלק אותו מחויבים להעביר בעת הרכישה, גם אם אינו מופיע בהסכם המכר. לדוגמה, חלונות, דלתות, אסלות וברזים. לגבי תכולה שאינה מחוברת לנכס יש לרשום בהסכם כדי שהדבר יהיה ברור.

 

חותמים על חוזה קנייה

בכל הקשור למועד מסירת הבית והתשלומים נחתם חוזה רכישה לאחר שמגיעים להסכמות. עורכי הדין יבדקו את ההסכם אליו הגיעו הצדדים, יתערבו לפי הצורך לטובת צד כזה או אחר ויעגנו זאת בחוזה המכירה עליו ידרשו הצדדים לחתום. התשלומים על הבית יהיו תלויים ביכולת הפיננסית של הקונה ובמקור המימון שלו. בדרך כלל ברכישת בית משלמים מקדמה ולאחריה תשלומים עד למסירתו בהתאם להלוואת המשכנתא. במידה ואין צורך במשכנתא התשלומים נקבעים באופן שווה עד למסירת הבית.

 

תשלומים המעוגנים בחוזה בעת רכישה מקבלן

לעומת זאת, בעת רכישת בית מקבלן, התשלומים נעשים בהתאם להתקדמות הבנייה. עם חתימת ההסכם משלמים עד 15% משווי הדירה. במידה ותשלמו פחות מ-7% לא תוכלו לקבל בטחונות על התשלום. לאחר בניית הקומה הראשונה בבניין נהוג לשלם 40% נוספים ועם גמר שלד הבית עוד 20%. לאחר גמר הטיח משלמים 15% נוספים ובעת מסירתה 10%. כאשר לווים משכנתא מהבנק נעשה רישום הערת אזהרה לטובת הגוף הממשכן על מנת שיהיו לו ערובות לביטחון. במידה ולא לוקחים משכנתא ומשתמשים רק בהון אישי, חובה לרשום בחוזה הערת אזהרה לטובתכם. ניסוח החוזה חשוב על מנת שלא יופר. לפיכך, בעת הניסוח מכניסים סעיף בו יהיה כתוב שאם הרוכש אינו משלם בזמן הוא עשוי לשם פיצוי למוכר. כדי לשמור על הדדיות, חשוב להכניס גם סעיף בו הקבלן או המוכר ישלמו פיצוי במידה ולא ימסרו בזמן את הנכס.

חוזה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין
מחשבון
הליך גביית חובות

זוכרים את המכולת השכונתית שהייתם קונים בה כשהייתם קטנים? בדרך כלל הייתם מגיעים בשביל ארטיק או קרטון חלב, ומבקשים

ספר ואיש
תפקידו של עו"ד נדל"ן

חלק ניכר מהאנשים במדינת ישראל ימצאו את עצמם זקוקים לשירותיו של עורך דין נדל"ן, בעיקר בעת רכישת נכס או

איבוד כסף
תביעה נגד יועץ השקעות

תביעה נגד יועץ השקעות אחד מהתחומים שמושכים רבים מאיתנו לאורך השנים זה כמובן תחום ההשקעות. אומנם זה נכון שכולנו