נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

תפקידו של עו"ד נדל"ן

ספר ואיש

חלק ניכר מהאנשים במדינת ישראל ימצאו את עצמם זקוקים לשירותיו של עורך דין נדל"ן, בעיקר בעת רכישת נכס או מכירתו. רובם פונים לעורך דין כזה כי אמרו להם שהדבר נדרש בעת ביצוע פעולה מסוג זה מבלי להבין מה תפקידו האמיתי של עו"ד נדל"ן.

תפקידו של עו"ד נדל"ן באופן כללי

באופן כללי, עו"ד מירי גביש מסבירה כי עו"ד נדל"ן או מקרקעין אחראי על הדאגה בתחום המשפטים בכל הנוגע לרכישה, מכירה והשכרה של נכסים. בין אם מדובר בנכסים מסחריים או פרטיים. כמו כן, באחריותו של עו"ד לנדל"ן לדאוג כי תהליך העברת הבעלות מבוצע באופן חלק ושהרישום בטאבו מבוצע על פי הכללים.

עורך דין

התחומים בהם נדרשת מומחיותו של עו"ד נדל"ן

רישום נכסים בטאבו – מדובר בהליך סבוך ובעייתי במיוחד להדיוטות בתחום המשפטי, קיימת בירוקרטיה רבה סביב הנושא ועורך דין למקרקעין או נדל"ן יוכל לבצע את ההליך במקצועיות ובכך למנוע מהלקוח בזבוז זמן מיותר ואף ביצוע טעויות יקרות.

בעת ביצוע עסקה בתחום הנדל"ן – בכל עסקת נדל"ן, פרטי ומסחרי דרושה מומחיותו של עו"ד הנדל"ן אשר יוודא כי התהליך מתבצע באופן נכון וחוקי. ליווי של עו"ד מקרקעין את ההליך מתחילתו ועוד סופו יוביל לכך שההליך יתממש באופן פשוט ומהיר הרבה יותר.

ווידוא תקינות הנכס – בעת ביצוע רכישה מכירה או השכרה של נכס, קיימת חובה חוקית לבדוק האם הנכס תקין, ההליך כולל מספר שלבים בינהם ווידוא כי הנכס רשום על פי החוק בטאבו, בדיקה האם הנכס נמצא במרכזו של סכסוך משפטי כמו כן, יש לבדוק כי לא בוצעו עבירות בנייה במקום וכי כלל תוכניות הבנייה אושרו במוסדות המדינה על פי חוק.

התמחות במיסים הקשורים בעסקות נדל"ן – ישנם סוגי מיסים רבים הנוגעים לעסקות מכירה ורכישה של נכסים, בינהם מס מכירה, מס רכישה מס שבח ועוד. עורך דין נדל"ן טוב יידע לספר ללקוח שלו על פטורים אותם יוכל לקבל ובכך לחסוך לו לו כסף רב.

משא ומתן – לעיתים בעסקאות בתחום הנדל"ן הרגשות משפיעים על המהלך התקין של העסקה. בין אם מדובר בלקוחות שמעוניינים לקנות נכס בכל מחיר כי אהבו אותו מאוד ובין אם מדובר במוכר שהערכת השווי שלו את הנכס מנותקת כל קשר למציאות. עורך דין נדל"ן מסתכל על הדברים כהוויתם ויודע לסייע במציאת פשרה ופתרון הולם לבעיות שיתגלעו במהלך המשא ומתן.

ניסוח חוזים – באחריותו של עורך דין הנדל"ן לנסח את החוזה הסופי לאחר שהוסכמו התנאים בין הצדדים. בחירה של עורך דין טוב תבטיח כי בחוזה לא יהיו חורים משפטיים שיפתחו פתח לתביעות עתידיות ויקרות.

תפקידיו של עו"ד הנדל"ן רבים ומגוונים ואינם מסתכמים בניסוח חוזה. לעורך דין הנדל"ן תפקידים רבים שביצועם בצורה הטובה ביותר תסייע ללקוח להימנע מאי נעימויות וממפחי נפש מיותרים וכן להבטיח משא מתן חלק ומהיר ככל הניתן.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין
חוזה ראשית
חוזה קניית בית

רכישת בית הוא נושא רציני אשר מחייב חתימה על חוזה על מנת לקבוע הסכמות משותפות בנוגע למכירה ורכישת בית,

מחשבון
הליך גביית חובות

זוכרים את המכולת השכונתית שהייתם קונים בה כשהייתם קטנים? בדרך כלל הייתם מגיעים בשביל ארטיק או קרטון חלב, ומבקשים

איבוד כסף
תביעה נגד יועץ השקעות

תביעה נגד יועץ השקעות אחד מהתחומים שמושכים רבים מאיתנו לאורך השנים זה כמובן תחום ההשקעות. אומנם זה נכון שכולנו