נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

הליך גביית חובות

מחשבון

זוכרים את המכולת השכונתית שהייתם קונים בה כשהייתם קטנים? בדרך כלל הייתם מגיעים בשביל ארטיק או קרטון חלב, ומבקשים מבעל המכולת לרשום את הסכום על הכרטיס המשפחתי שלכם. אחרי עוד ארטיק ועוד קרטון חלב, ביקש מכם בעל המכולת למסור לאבא ואמא להגיע לסגור את החוב, והם אכן הגיעו לשלם, וכרטיס חדש היה נפתח עבורכם אצל בעל המכולת. אמנם כאן מדובר בעשרות שקלים בודדים, אך ישנם אנשים שהחוב שנצבר להם כלפי ספקים או אנשים מסויימים הוא גדול בהרבה יותר. במאמר זה נדבר על הליך גביית חובות.

 

 

כסף ושעון

חובות כספיים

רגע לפני שנתחיל לפרט על הליך גביית חובות, נבין איך החובות מצטברים. גם עסקים קטנים וגם חברות גדולות מתמודדים עם לקוחות שמשלמים להם על שירותיהם. עם חלק מהלקוחות יש הסדרים ברורים של תשלום תמורת שירות בעת קבלתו, וחלק מהלקוחות משלמים בכל מיני תנאי תשלום אחריהם יש לעקוב לאורך זמן, שיטות כמו שוטף+30, שוטף+75 ועוד.

כל בעל עסק מכיר את השלב שבו לקוח מסויים לא שילם בזמן או לא שילם בכלל, ולעיתים המצב מגיע לכדי כך שאיש הקשר פשוט מפסיק לענות ולתקשר, ונראה שהתשלום עבור השירות שהענקתם כבר לא יגיע לעולם. כך נוצרים חובות לרוב, והמצב מביא בעקבותיו את הליך גביית חובות.

 

"שלחתי לכם את הצ'ק ממזמן, תבדקו"

לפעמים חובות כספיים יכולים להיות תולדה של אי הבנה, ואז לא יהיה צורך בהליך גביית חובות. לקוחות מסויימים משלמים בצ'קים אותם הם שולחים בדואר, ומספיק שהכתובת לא היתה מדוייקת או שם החברה לא היה כתוב בכתב ברור מספיק על המעטפה – והנה הצ'ק הלך לאיבוד ולא הגיע ליעד. מקרה כזה יכול להיפתר בשיחת טלפון אחת, ולא מחייבת הליך גביית חובות.

בכל מקרה, לפני פנייה להליך גביית חובות, רצוי לנסות לפתור את נושא החוב במישור האישי, על ידי שליחת מייל רשמי, שיחת טלפון קצרה או פגישה עסקית.

 

הליך גביית חובות

אם לא מדובר בטעות תמימה, או שהלקוח מתחמק מכם כבר זמן רב, כדאי מאוד לפנות לעורך דין מוסמך ומקצועי לשם פתיחה בהליך גביית חובות. עורך הדין יצור קשר עם הלקוח, יציג את עצמו בתור עורך הדין שלכם ויבקש ממנו לסגור את החוב הקיים לו. לרוב, ברגע שלקוח ישמע שמדובר בעורך דין, הוא ימהר לשלם את החוב על מנת לא להיכנס להליך משפטי מורכב. במידה ולא, יישלח אליו מכתב התראה על ידי עורך הדין שלכם, שיגרור אחריו, במידת הצורך, את אותו הליך משפטי.

חייבים לכם כסף? לא בטוחים מה לעשות? פנו עוד היום אל משרד מיסקוביץ' ושות', משרד עו"ד מקצועי ובעל ניסיון רב שנים, המתמחה בין היתר בהליך גביית חובות.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין
חוזה ראשית
חוזה קניית בית

רכישת בית הוא נושא רציני אשר מחייב חתימה על חוזה על מנת לקבוע הסכמות משותפות בנוגע למכירה ורכישת בית,

ספר ואיש
תפקידו של עו"ד נדל"ן

חלק ניכר מהאנשים במדינת ישראל ימצאו את עצמם זקוקים לשירותיו של עורך דין נדל"ן, בעיקר בעת רכישת נכס או

איבוד כסף
תביעה נגד יועץ השקעות

תביעה נגד יועץ השקעות אחד מהתחומים שמושכים רבים מאיתנו לאורך השנים זה כמובן תחום ההשקעות. אומנם זה נכון שכולנו