נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

רשלנות רפואית בשל אי אבחון גפיים קצרות בבדיקת אולטרסאונד

אולטרסאונד

לאורך כל הליך ההיריון שלה, אישה עוברת סקירות תקופתיות לווידוא תקינות ההיריון ותקינות בריאותו של העובר. במצבים בהם הרופא לא מאבחן בעיות המתעוררות במהלך ההיריון כמו גפיים קצרות, ישנה עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית. זאת היות וישנו הכרח באבחון מקדים במהלך ההיריון, אשר יכול להשפיע על קבלת ההחלטות של האם.

 

מהי רשלנות רפואית בהריון?

רשלנות רפואית בהריון תחשב לכל מצב בו הצוות הרפואי לא אבחן תסמינים פתולוגיים במהלך ההיריון, נתן טיפול רפואי באופן שאינו מקצועי וחורג מנוהל הטיפול המקובל, וכן כל ביצוע או אי ביצוע של טיפול רפואי באופן שגרם נזק ליולדת או לעובר. למידע נוסף מומלץ להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית – דוד פייל.

 

האם ניתן לאבחן גפיים קצרות בבדיקת אולטרסאונד?

במהלך ההיריון מתבצעות בדיקות אולטרסאונד תקופתיות לצד בדיקות נוספות, אשר מטרתן לעקוב אחר ההיריון ולוודא את תקינות בריאותה של היולדת ושל העובר. בשלבים של ההיריון בהם מתפתח העובר ניתן לאבחן מצבים רפואיים של אי תקינות גופו או התפתחותו הפיזית. בבדיקה ניתן לאבחן מצב של גפיים קצרות המכונה גמדות, ויש לידע את האם.

 

למה חשוב לאבחן במהלך ההיריון מצב של גפיים קצרות?

אבחון במהלך ההיריון של גפיים קצרות יכול להיות קריטי עבור האם. במצב כזה יכולה האם לבחור האם להמשיך בהריון או לעצור אותו, וזאת על מנת למנוע את הצער שבחיים עם גפיים קצרים עבור העובר עצמו. חשוב לעדכן את האם מוקדם ככל הניתן על מנת שתהיה לה אפשרות נוחה יותר לקבלת ההחלטה לגבי המשך ההיריון ולוודא כי תוכל לספק את צרכי התינוק במידה ותחליט להמשיך בהריונה.

 

אי אבחון של גפיים קצרות – האם זה רשלנות רפואית?

תפקידו של הרופא הבודק את האישה ההריונית הוא לוודא את התקינות הרפואית של היולדת ושל העובר. במידה והרופא לא אבחן גפיים קצרות בבדיקת אולטרסאונד, ישנה עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

 

האם ניתן לתבוע בגין אי אבחון של גפיים קצרות?

על מנת להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית יש צורך בהוכחת הנזק שנגרם. במצב כזה של אי אבחון של גפיים קצרות ישנה עילה לתביעת נזק על הולדה בעוולה במידה והאם הייתה בוחרת להפסיק את ההיריון. יחד עם זאת ישנה בעיתיות במצב שכזה, שהרי התביעה תהיה באופן כזה המעיד על חרטה על ילד שהגיע לעולם וזאת למרות שסובל ממוגבלות.

 

אי אבחון גפיים קצרות – האם זה רשלנות רפואית ומה ניתן לעשות?

כאשר רופא לא מצליח לאבחן גפיים קצרות בבדיקת מעקב אולטרסאונד, הוא מתרשל בעבודתו. במצב שכזה ישנה עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית וזאת בשל הולדה בעוולה. לצורך הגשת התביעה מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום.

אולטרסאונד

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין
חוזה ראשית
חוזה קניית בית

רכישת בית הוא נושא רציני אשר מחייב חתימה על חוזה על מנת לקבוע הסכמות משותפות בנוגע למכירה ורכישת בית,

מחשבון
הליך גביית חובות

זוכרים את המכולת השכונתית שהייתם קונים בה כשהייתם קטנים? בדרך כלל הייתם מגיעים בשביל ארטיק או קרטון חלב, ומבקשים

ספר ואיש
תפקידו של עו"ד נדל"ן

חלק ניכר מהאנשים במדינת ישראל ימצאו את עצמם זקוקים לשירותיו של עורך דין נדל"ן, בעיקר בעת רכישת נכס או

איבוד כסף
תביעה נגד יועץ השקעות

תביעה נגד יועץ השקעות אחד מהתחומים שמושכים רבים מאיתנו לאורך השנים זה כמובן תחום ההשקעות. אומנם זה נכון שכולנו