נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

הזוכות בתואר המכוניות הבטוחות ביותר לשנת 2019

מרצדס

לאחרונה הוציא ארגון הבטיחות העולמי האירופאי Euro NCAP רשימת הרכבים המעודכנת לשנת 2019 שזוכה לרמת הבטיחות הטובה ביותר מבין כל יצרניות הרכב העולמיות. רשימה זו משמשת כאמת מידה טובה ל- מיהי המכונית הבטוחה ביותר עבורכם.

כיום, כאשר הטכנולוגיה המוטמעת ברכבים מנוצלת בין היתר גם כדי להגדיל את מרחב הבטיחות שהרכב מסוגל לספק לנו, נראה שרשימת הרכבים הבטוחים ביותר של השנה האחרונה יכולה להראות בצורה הברורה ביותר מי מבין כל יצרניות הרכב העולמיות היא המובילה ביותר בתחום בטיחות הרכב.

לא מדובר כאן רק בהטמעת מערכות טכנולוגיות בטיחות חדשות ברכב אלא גם בתכנון חכם של מהנדסי הרכב על מנת לשפר את המרכב במקרה של תאונה. ארגון הבטיחות העולמי Euro NCAP חילק את המכוניות לפי קטגוריות וכאן נכונה לנו הפתעה נעימה ביותר כאשר 41 מתוך 55 דגמי הרכבים שנבחנו במהלך שנת 2019 הצליחו להשיג את תוצאת הבטיחות המרבית.

מה זה אומר? שיצרניות הרכב לוקחות ברצינות רבה (ובצדק) את כל נושא בטיחות הרכבים שלהם והתוצאות מדברות בעד עצמן. לפי הארגון מדובר בתוצאה הטובה ביותר אי פעם מאז שהחל להעריך את רמת הבטיחות לרכבים המשווקים בשוק האירופאי.

 

המשפחתית הגדולה הבטוחה ביותר

את תואר המשפחתית הגדולה הבטוחה מכולן חולקות שתי יצרניות רכב שמחולקות בין שתי יבשות שונות. האחת היא טסלה מודל 3 האמריקאית ואילו השנייה היא ב.מ.וו סדרה 3 מבית היוצר הגרמני.  

מדובר בציון זהה שניתן לשתיהן שמעלה אותן לראש קטגוריית המכוניות המשפחתיות הגדולות והבטיחותיות ביותר, אולם גם מבין שתיהן קיימת עדיפות מסוימת לכל אחת כאשר בכל הקשור לבטיחות הולכי הרגל מצטיינת הב.מ.וו הגרמנית ואילו במערכת סיוע בטיחותי לנהג מובילה הטסלה מודל 3. 

תואר נוסף קטפה טסלה בכל הקשור למובילת קטגוריית המכוניות ההיברידיות והחשמליות הבטוחות ביותר. 

 

המשפחתית הקומפקטית הבטוחה ביותר

זוהי לא הפתעה גמורה לגלות שאחת מיצרניות הרכב הגרמניות היא המובילה בקטגורית המשפחתיות הקומפקטיות. מדובר כמובן בדגם הרכב CLA של חברת מרצדס-בנץ שהצליחה להוציא בשנה החולפת תחת ידה לא פחות מחמישה דגמים חדשים, כולם זוכים בדירוג הבטיחות הגבוה ביותר שניתן על ידי ארגון הבטיחות העולמי האירופאי Euro NCAP.

מרצדס מובילה בתחום הבטיחות לרכבים, בעיקר במערכות בטיחות אקטיביות יעילות ובשנה האחרונה זכתה לציונים גבוהים בכל ארבעת הקטגוריות כאשר בשלושה מתוכן השיגה יותר מ- 90% הצלחה.   

דגם ה-  CLAהחדש של החברה הגרמנית היא מכונית הקופה, ארבע דלתות שהדור הראשון שלה שווק בישראל לראשונה ב- 2013. לעומת הדגם הקודם היא צמחה במידות שלה וכוללת עיצוב מעניין בצידה האחורי עם צמד מפלטים כפולים מרשים (שלצערנו אינו אמיתי).

בונים בית חדש? רוצים לדעת כיצד לחשב כמויות חומרים? לחץ כאן.

 

רכב הפנאי הקומפקטי הבטוח ביותר 

יצרנית הרכב היפנית 'סובארו' החלה את שיווק הסובארו פורסטר החדש שלה רק בשנה האחרונה באירופה וכבר הוא הצליח לקטוף את תואר רכב הפנאי הקומפקטי הבטוח ביותר. הפורסטר הצליח להוציא ציונים מצוינים שעומדים על 91% בהגנה על ילדים במושבי הבטיחות ו- 97% בהגנה על נוסעים מבוגרים.

אולם נתונים אלו אינם מפתיעים, לפחות בכל הקשור לכלל דגמי סובארו שהצליחו לשפר ולהעלות את רמת הבטיחות ברכביהם בצורה מרשימה, לא רק בקרב ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP אלא גם במבחני בטיחות הרכב הנערכים בארצות הברית על ידי ארגון IIHS. 

בישראל כולל דגם הפורסטר את כל מערכות הבטיחות המתקדמות לבד מחיישני חגורות וזיהוי תמרורי תנועה. 

 

רכב הפנאי הגדול והבטוח ביותר

זוכת תואר רכב הפנאי הגדול והבטוח ביותר היא לא אחרת מאשר יצרנית הרכב האמריקאית, חברת טסלה המייצרת רכבים הפועלים על יכולת הנעה חשמלית בלבד. טסלה מודל X הצליחה לספק את מירב תוצאות הבטיחות לדגם רכב הפנאי הגדול ביותר שעומדים על 98% בטיחות לנוסעים מבוגרים ו- 81% בהגנה על ילדים. 

אכן מדובר בחדשות טובות לטסלה שקצת מקבלות טעם רע, לפחות בכל הקשור לשיווקה בישראל. כפי שפורסם בידיעות שונות טסלה מייעדים להיכנס לראשונה לשוק הרכבים הישראלי אולם השבוע נודע כי משרד התחבורה עומד להגביל את פעילות החברה בישראל ומתכוון לאשר לה לייבא רק 20 מכוניות במהלך השנה הקרובה.

כמו כן נאמר כי משרד התחבורה אינו מתכוון לאשר לחברה את השימוש במערכת הטכנולוגית המצויה בה, מערכת ה"טייס האוטומטי" בשל מספר מקרים שבהם אירעו תאונות רכב בארצות הברית שבהם הייתה המערכת פעילה. 

גם בכל הקשור למערכת בקרת השיוט האוטומטי של החברה, "האוטו פיילוט" קיים איסור לשימוש כיוון שנהיגה אוטומטית מלאה עדיין אסורה בישראל. 

 

רכבי הסופר מיני הבטוחים ביותר

גם את התואר הזה הצליחו לקטוף יחדיו שני דגמי רכב וזכו בסכום נקודות זהה. שוק רכבי הסופר מיני הוא שוק עולה בישראל ועל כן זוכות הקטגוריה יכולות להרוויח מכך רבות, לפחות בכל הקשור לשוק הישראלי.

אאודי 1A החדשה: ציוני מבחני ארגון Euro NCAP מחמיאים לרכב הפרימיום הגרמני של אאודי. דגם ה- A1 הצליח להוציא את ציוני האיכות הגבוהים ביותר שעומדים על 85% בהגנה על ילדים ו- 95% בהגנה על נוסעים בוגרים.

רנו קליאו: מדובר כאן בדגם האחרון שיצא למכונית הסופר מיני של יצרנית הרכב רנו שהוצגה בשנה החולפת וכעת יוצאת לשיווק בישראל. מבחינת ציונים, הרנו קליאו מצליחה להפתיע ולעלות לראש הרשימה עם 96% הגנה לנוסעים מבוגרים ו- 89% הגנה על ילדים. 

פיאט 500

הקליאו נחשבת לאחד מדגמי הרכב החשובים של יצרן הרכב הצרפתי, מדובר בדגם הנמכר ביותר של חברת רנו ולרכב הנמכר ביותר במקום השני באירופה כולה בקטגורית רכבי הסופר מיני. מבחינת העיצוב שלו, הדגם האחרון לא שונה בהרבה מהדגם היוצא. 

רוצים להצטרף לתוכנית ליסינג פרטי של קפיטל מוטורס? לחצו כאן.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא המלצות ובעלי מקצוע