נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

ניקוי ספות – קרדית האבק

ניקוי ספות קרדית האבק

אומנם פעולה של ניקוי ספות היא איננה פעולה שרובנו אוהבים לבצע, אבל ישנה חשיבות גדולה לניקוי יסודי – זאת על מנת להימנע מסכנות בריאותיות.

 

ניקוי ספות – פעולה הכרחית לשמירה על הבריאות

לרוב, פעולה של ניקוי ספות בבית היא פעולה בסיסית שכולנו עושים בעיקר מטעמים אסתטיים, זאת משום שאף אחד לא רוצה לראות על הספה שלו כתמים לא יפים אשר הורסים את המראה של הספה. קנייה של ספה, היא לרוב רכישה יקרה יותר מפריטים אחרים בבית וגם חשובה זאת משום שהספה היא "לב" הבית. לכן, ביצוע של ניקוי ספות הינו הכרחי בכל בית, מהסיבה שרובנו יושבים על הספה על בסיס יומיומי. לכן, רבים אינם מודעים לעובדה כי מעבר לעובדה שחשוב לנקות את הספה אחת לשבוע כדי למנוע כתמים ולשמור על המראה של הספה יש גם חשיבות בריאותית ראשונה במעלה לביצוע של ניקוי כזה, וזאת בגלל קרדית האבק הידועה לשמצה. קרדית אבק הבית, המכונה גם בשם קרדית האבק, היא אקרית מיקרוסקופית אשר שוהה במגורי אדם בתנאי אבק ולחות על גבי ספות, מזרונים, ספרים, בגדים וחפצים דוממים. הקרדית ניזונה מקשקשי עור, והפרשותיה נחשבות לאחד מהגורמים העיקריים לתגובות אלרגיות בבני אדם.

 

קרדית האבק - ניקוי ספות

 

סכנה בריאותית – קרדית האבק

הספות הקיימות כיום יודעות לצערנו לספוח שלל של אבק וחיידקים, אבל בעיקר את קרדית האבק. קרדית האבק שוהה אך ורק באזור בייתים בעלי אחוזי לחות גבוהים וטמפרטורה אשר נעה באזור ה 35 מעלות צלזיוס. כמו בכל העולם, קרדית האבק נפוצה גם במדינת ישראל וזאת בשל תנאי האקלים במדינה אשר כוללים לרוב לחות גבוהה וחום, שהם למעשה מהווים תנאים אופטימלים עבור קרדית האבק להתפתחות. כאמור, את קרדית האבק ניתן למצוא בעיקר על ספות ומזרנים, והיא עלולה לגרום לנזקים בריאותיים כמו גם להתפתחות של אלרגיה. באשר לאנשים אשר סובלים מאלרגיה לאבק, קרדית האבק היא לא פחות מאויב – זאת משום שהיא עלולה להחמיר את האלרגיה. לכן, חשוב מאוד לבצע פעולות ניקוי יסודי של הספות אחת לשבוע באמצעות שואב עם מברשת עדינה ולהעביר את המברשת לכל אורך הספה. בנוסף, מסבירים המומחים של אתר קפטן קלין – האתר המוביל בישראל לקבלת מידע בנוגע לניקוי ספות כי "הקפדה על אוורר הריפוד של הספה אחת לכמה זמן מונעת את חדירת קרדית האבק אל תוך הסיבים. לכן, מומלץ מאוד לרכוש ספה אשר הריפוד שלה ניתן להסרה ואז לבצע אוורר של הריפוד אל מול השמש או בכביסה עדינה, זאת על מנת למנוע מקרדית האבק להשתקע" עוד מוסיפים המומחים של האתר כי מומלץ מאוד אחת לשנה לקחת חברה מקצועית אשר תדע לבצע ניקיון יסודי של הספות, זאת כדי למנוע הצטברות של אבק ולכלכוך כמו גם לצורך הסרת הכתמים. לכניסה לאתר ניקוי ספות לחצו כאן.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא שונות
תהליך לקבלת דרכון פורטוגלי
הוצאת דרכון פורטוגלי

על מנת לקבל דרכון פורטוגלי חשוב קודם להוציא אזרחות פורטוגלית. מהו התהליך? כל הפרטים. הוצאת אזרחות פורטוגלית תהליך הוצאת

כלי גינון חשמליים
כלי גינון חשמליים

כל גנן מקצועי יודע כי על מנת לספק ללקוח גינה מטופחת ונקייה ישנה חובה להשקיע בכלי גינון חשמליים מתקדמים