נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

איך לברר האם מגיעים לכם החזרי מס?

stevepb / Pixabay

כולנו מקבלים את העובדה שבישראל עלינו לשלם מיסים, אם כי רבים מאיתנו סבורים שמדובר על מיסים גבוהים מידי. ברור לנו שזו דרכה של מדינת ישראל ושכך הדברים מתנהלים כאן, אך מצד שני, האם לא יכול להיות מצב שבו אתם משלמים יותר מידי? העובדות בשטח מראות שלא אחת האזרחים במדינה משלמים יותר מידי מיסים, ומה שמפתיע הוא שלא כולנו דורשים את ההחזרים המגיעים לנו. יש אומנם מקרים שבהם רשות המיסים תפנה ביוזמתה אל האזרחים ותחזיר להם כספים שמגיעים להם, אך ברוב המקרים זה לא כך. כלומר, יהיה עליכם לדאוג לאינטרסים שלכם ולכן בשלב הראשון אתם צריכים לברר האם בכלל מגיעים לכם החזרים כאלה.

יורו

מהן הסיבות שבגללן מגיעים החזרי מס לאזרחים?

האמת היא שיש הרבה מאוד סיבות וגורמים להחזרי מס במדינה. לדוגמא, אישה שבוחרת להאריך את חופשת הלידה שלה על חשבונה ובכל זאת משלמת מיסים כאילו היא עובדת, אדם שפוטר מעבודתו הקבועה ועוד. יש גם מקרים בריאותיים שכתוצאה מהם אזרחים שונים יקבלו החזרי מס, כמו המצב שבו אנחנו סועדים אדם כלשהו, מטפלים בילד חולה וכדומה. לכן, במידה ונדמה לכם שמגיעים לכם החזרי מס, הדבר הראשון שכדאי יהיה לעשות הוא לבדוק האם אתם אכן צודקים. אחרי שיהיו בידיכם מספיק נתונים תוכלו להתחיל להגיש את הבקשה וכאן יש לשים לב היטב לדרישות של רשות המיסים. איזה טופס למלא? איזה מסמכים לצרף והאם יש עוד אותיות קטנות שאתם צריכים להיות מודעים להן. את כל אלה יש לבדוק לפני שאתם שולחים את הבקשה כי חבל יהיה לעשות עבודה כפולה. דברו עם מסלי החזרי מס.

מהירות קבלת ההחזר

החלק הטוב ביותר בכל מה שקשור להחזרי מס, זה שהיום הכול עובד מהר יותר מאשר בעבר. אומנם לא תמיד רשות המיסים תטפל בכל הבקשות שמונחות על שולחנה במהירות, אך מהרגע שבו הבקשה שלכם אושרה ועד שתראו את הכסף בחשבון הזמן שיעבור יהיה קצר. לכן לא כדאי לדחות את הדברים, שווה לשלוח עוד היום את הבקשה בדיוק כפי שרשות המיסים דורשת ומהר מאוד תקבלו את מה שמגיע לכם.

 

לאתר הרשמי: http://www.mifam.org.il

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מס